söndag 18 juli 2010

Banankladdkaka

Länge har jag aldrig ens testat mig på kladdkaka. Mest för att jag inte direkt tyckt om det, mest bara varit konfunderad över denna glädje som den verkat ge i alla andras munnar.
Men det var endast tills jag hittade detta recept.
Det finns många snuskiga ord jag skulle kunna viska till den här kakan.

Blir: en smaskig kaka

Ingredienser:
--------------
150g mjölkfritt margarin
3 dl mjöl
2 dl socker
1 dl kakao
3 msk sirap
1 ½ dl havre- eller sojagrädde
2 bananer

Sätt ugnen på 175 grader. Smöra en passande kakform.
Blanda socker, mjöl och siktad kakao. Smält margarinet och häll över och blanda.
Mixa sedan i sirap och grädde tills du får en fin blandning.
Därefter är det bara att mosa i bananer, hälla det i formen och peta in det i ugnen i 20 minuter. Servera gärna med sojavisp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar